Påskhelgen

Har haft överlag ganska bra dagar det senaste. I torsdags städade mamma och jag huset, jag tränade och åkte hem till Tony på eftermiddagen. Han var trött och sov i mitt knä när vi (jag) tittade på film. Långfredagens sovmorgon var längre än på länge. Runt klockan tio pallrade jag mig upp ur sängen. Under dagen tittade vi på golv (jag blev inte klok) och gick runt på IKEA för att leta tips till vardagsrummet. Kvällen spenderades med vänner till familjen här hemma. Påskaftons morgon var en dålig morgon. Hade tänkt följa med på en påsktävling, men flera orsaker gör att jag bestämmer mig för att stanna hemma. Blandannat att jag kom på att orientering är tråkigt. I stället tryckte jag tröjor och fikade i solen hos farmor och farfar med kusinerna. Detta resulterade i rödbränna. Tony dök upp framåt eftermiddagen och vi firade påskaftonskvällen hos oss med traditionsenlig äggletning. Imorse följde jag med Tony för att plocka ner ett kök han har köpt. Tre timmar senare var vi klara, åkte hem, lastade ur, åt och åkte till Stenungsund och åt glass innan jag åkte hem. Hoppas att det fina vädret håller i sig. Jag mår bättre av det.
 
0 kommentarer