Inte för att jag är så förtjust i rädisor, men ändå

Är så sjuktligt trött. Så trött att jag i tre dagar trott att jag snart blir sjuk. Nu, i kombination med mens, tror jag att jag är där. Fryser konstant och tycker att allt är jobbigt. Mamma drog ut en propp för snart två timmar sedan - jag grät i en halvtimme, och har fortfarande inte riktigt hämtat mig. Men något som är lite kul är i alla fall att jag köpte en bricka idag. I julklapp fick jag ett påslakanset från Hemtex som var snyggare på internet än i verkligheten, så jag bytte in det mot ett presentkort. Idag bytte jag presentkortet mot något roligare än ett kort i plånboken.
 
 
Brickan har motiv från Elsa Beskows Blomsterfesten i täppan. Närmare bestämt en liten rädisapojke (eller snarare ganska många små). Boken fanns hos mormor och morfar när jag var liten och jag tyckte om bilderna. Är ganska säker på att jag lärt mig många växter därifrån.
 
 
0 kommentarer