MOOT 2013 - Lägret del 3

 
Och så var vi i Montreal på Urban experience.
 
 
Första eftermiddagen/kvällen lalla vi runt i stan och såg franska liljor nästan överallt.
 
 
Och på kvällen lokaliserade vi Pridefestivalen!
 
 
Under vår andra dag i Motreal gjorde vi en aktivitet i sammarbete med Shelterbox.
 
 
Vi skulle besöka olika platser runt om i staden för att de som de skulle passa som flyktingläger om det blev översvämning i Motreal.
 
 
Mads, Matt och utsikt.
 
 
Åter på lägerplatsen hade vi en fridag. Här är mysiga Nicklas, Simon och Anna.
 
 
Här är en standardfrukost. En bagel med sylt, en frukt, en muffins samt en-två yoghurtar.
 
 
Här är en normalstor hög med skräp efter frukost.
 
 
Svenskar i massagetåg.
(Dexters bild.)
 
 
Sista dagen på lägret förstod vi varför lägerhalsdukarna var vita - för att man skulle kunna skriva på dem!
 
 
Sju åttondelar av patrull 22!
Aline från Angola, Mads från Danmark, Matt från Kanada, Marylu från Mexico, Marco från Brasilien, jag från Sverige och Nat från England. Och Julien från Libanon som var på annat håll.
 
 
Strax före klockan 13.00 samlades svenskarna på olika håll runt funktionärsmatsalen...
 
 
...för vår fina ledare Emelie fyllde år! Så 102 svenskar strömmade till och omringade matsalstältet för att sjunga för henne.
 
 
Det är kotym att byta kontigentsmärken på sådana här läger. Så här är en drös märken jag samlade på mig under lägret.
 
 
Och så var det avslutning och hemfärd. Som ni vet drog jag med mig världens förkylning hem. Men även massor av minnen som jag lär bära med mig resten av livet.
 
Så här ser min topp tre lista över scoutminnen ut just nu:
1, Explorer Belt, Rumänien
2, World Scout Moot, Kanada
3, World Scout Jamboree, Sverige
 
 
World Scout Moot 2013
0 kommentarer