Juldagar

Nej, jag säger nej. Jag tänker låta bloggen vara större delen av det här lovet känner jag. Internet med för den delen. Det finns så många andra människor jag hellre umgås med på riktigt, i stället för att sitta framför en skärm. Idag är undantaget.
 
Sedan julafton har vi fyra nattgäster i huset. Mormor, moster med man och Tony. Mormor kom hit redan den tjugotredje. Men moster, hemmahörande i Östersund, dök upp tillsammans med övriga julaftonsgäster. Julafton var en bra dag. Vi åt mat, pratade i massor, såg Kalle, delade ut julklappar och hade lotteri. Framåt kvällen kom Tony hit, när han var klar med sitt egna julfirande. Kanske bästa julklappen - att vakna mitt i natten, gå på toa och komma tillbaka till en säng där det finns en famn att bli omhållen av. Är annars väldigt nöjd med övriga julklappar med. Till exempel riktigt fina regnbyxor, en bok, påslakan och en termosmugg från Scouterna. Igår var mina fastrar med familj samt farmor och farfar här på juldagsfrukost med tillhörande långpromenad.
 
Idag är det mellandag. Jag har redan hunnit med ett ROKO-möte via Skype och ska om ett tag bege mig till stan för att träffa Johan innan jag ska träna. Tony passar på att göra ärenden när jag ändå är upptagen. Men han kommer hit ikväll igen, för imorgon fyller min ena faster jämt, så då blir det stort kalas. Tänk vad fint att ha en pojkvän som tycker om ens släkt så mycket att han kan tänka sig att umgås med dem flera dagar i rad - av fri vilja!
 
 
Och tänka sig - tomten kom till oss också!
 
0 kommentarer