Ner och upp

Jag har nu en kort paus i mitt liv. Vid köksbordet med Håkans nya i spelaren. Alderles snart ska jag sätta mig i bilen och åka till stan. IF Rigor annorndar nämligen SSM i helgen. Så jag har redan lagt fem timmar på att bygga och riva start. Samt skicka iväg startande. Precis vid första start började världens hageloväder. Ärtstora hagelkulor föll från skyn i en halvtimme akompenjerat av ett par åskknallar. Startlistorna blev totalt järreblöta och obrukbara. När jag skulle åka hem, för att få i mig lite mat innan nästa pass (disken på förläggningen), hade min blinyckel gått i tu. Vi har en reservnyckel hemma, så bilen kommer väl hem på ett eller annat sätt. Men inte idag. Med mig. Jobbigt, men det går. Igår slutade jag sent och efter maten hjälpte jag till med att klippa matbiljetter till förläggningen och imorgon är det kick-off med sommarjobbet. Ha det!
 
Det är inte så här grönt och fint på långa vägar...
0 kommentarer