Punkter jag har samlat i min skrivbok i helgen samt på mitt skrivbord i månader.

  • Var tvungen att sy in en av mina kjolar (den svarta med vita hjärtan) flera centimeter med hjälp av en säkerhetsnål för att den skulle sitta på plats.
  • Ganz betyder mer helt och hållet än ganska.
  • Jag sover i min fleeceväst för att hålla ihop bröstet om natten. Så att det lilla tomrummet där inne inte expanderar och jag vaknar som en våt pöl.
  • Det var pärlor i min säng. När jag gick och la mig och när jag vaknade. Tog bort samtliga vid upptäckandet. (Mest förekommande nattgäst i nämnda säng: Sarah, fem år).
  • Gud vad jag ska äta fil med müsli när jag kommer hem. Funcmüsli, frukmüsli, bran falkesmüsli osv. in i oändligheten.
  • Och bröd. Limporskivor. Polarkaka. Som inte har ost som pålägg.
  • Jag vill stanna till jul enbart för flickorna. Men det går inte.
  • Varför är jag inte bara på det här med kamera? På att ta fina, spontana bilder?
  • Fördelen med bullerskydd på hörlurarna är att man kan sitta i rummet där barnen leker högljutt med varandra utan att störas.
  • Gute Freundinnen sind ein bisschen gleich und ein bisschen verschieden.(Bra vänner är lite lika och lite olika.)
  • Tidigare citerad kompis tycker att vi ska boka in en vinprovning. Med hen som expert. För att jag ska upptäcka storheten med vin.
  • För att få roliga vänner måste du träffa många människor. Även de tråkiga.
  • Att vara scout handlar snarare om att brinna än om att elda.
  • Om unga män bara fick se ut på ett sätt skulle jag välja augusti.
  • Jag har börjat gnissla tänder igen. Något jag inte har gjort på hela sommaren.
  • Mina bra bläckpennor börjar ta slut.
  • Varför kan jag inte använda tyska artighetsfraser på ett naturligt sätt?
  • Saknar skogen så att jag kan gråta.
  • Jag har börjat vakna flera gånger per natt. Somnar om snabbt, men ändå.
  • Känner mig lite vardagsfin med lite smink. Vill ha det oftare, men ser ingen anledning i det när jag bara hämtar Miranda från skolan…
0 kommentarer