Fredagslista


Dagens låt: Har inte lyssnat på musik idag. Gårdagens var i alla fall Jung und nicht mehr jugendfrei. Vårpeppen!
Dagens frisyr: Utsläppt med två/tre slingor tvinnade och fästa på bakhuvudet med spännen. Tänk att jag skulle bli en tjej som har håret utsläppt till vardags. Det trodde jag inte för fem år sedan.
Dagens smink: Ögonbrynspenna, kajal, mascara, rouge och täckstift.
Dagens klädsel: Den blåprickiga klänningen (skulle kunna bo i den), mörkgråa stumpbyxor, svart underkjol och mörkblå kofta med ränder. Allt från HM.
Dagens händelse: Gå till fel provtagning på Sahlgrenska? Det finns tydligen två. Men nej, det var det inte. Att Micaela och jag pratade med Birgitta i stället för att gå på naturkunskapen var fint. Men framförallt att våra böcker kom!

Dagens planer: Gå och lägga mig. Är fruktansvärt trött efter att ha gått upp senast sju hela veckan.
Dagens vill ha: Inget ont i ryggen. Börjar komma tillbaka pga fusk med övningarna.
Dagens saknad: Kanske Sara. För hon vill jag bara krama just nu.
Dagens tråkigaste: Att målaren inte har målat klart i hallen. Så vi har hela grovhallen i finhallen. Och i TV-rummet.
Dagens mat: Gröt och ägg till frukost. Wie immer. Kyckling och potatisgratäng i bamba och potatis och köttfärsbiff till middag.
Dagens kärlek: Att jag kände pluggpepp imorse. Inte så jättehäftigt, men jag har inte kännt så på över ett halvår...
Dagens humör: Bra, men trött.
Dagens köp: Te på Alvans. Fast det var inte jag som betala. Det var Micaela. Men ändå.


Listan har jag snott från fina Flora.
0 kommentarer