Explorer Belt 2012 - Rumänien, del 1

Nu känner jag att det är dags. Jag har hämtat andan efter diverse äventyr. Jag har kommit över flertalet bilder. Så låt mig presentera:
Explorer Belt 2012 Rumänien - Heléns version!
18 juni hoppade jag på en välfylld buss (människor och packning) i Helsingborg. Vi åkte färja till Tyskland och fick märken att sy på skjortan innan vi kom fram dit vi skulle proviantera. Resan tog för min del 36 timmar - drygt 6 timmar längre än beräknat.
 
Dagen därpå, 20 juni, började vår vandring. Albin, min parkamrat, och jag tillhörde några som fick göra en specialare. Vi fick inte åka buss utan bil till avsläppningsplatsen. Väntan tillbringades ihop med Tomas och Erik samt Fanny och Tess. Avsläppning skedde en kilometer från sovplatsen i byn Suncuius. Det var bara att lista ut var vi var (rumänerna på platsen hjälpte oss innan vi hann fråga) och börja trava.
 
Första natten sov vi utanför byn Vadu Crisului. Väldigt fint som ni ser. Betongklumpen är ett av flera expemplar av "vägskyltar". De visar på vilken väg man är samt hur långt det är till nästa by/stad. 
 
Dag två, 21 juni, åt vi lunch utanför en kyrka samt hittade en busshållplats som gick över diket. 
 
Natten tillbringade vi i Alesd. Mannen mellan Albin och mig äger en containerfabrik med ett sovrum som vi fick låna. 
 
Mannen fyllde även på vårt matförråd och svarade på frågor som vi hade i uppgift att besvara. Här ser ni även mina fötter. 8 av 10 tår var tejpade, dock relativt blåsfria. 
Vi var väldigt glada och imponerade av vår egna middag. Potatisen skalade jag med min spork vilket jag tyckte var så roligt att jag tvingade Albin fotografera det^^
Explorer Belt Rumänien
0 kommentarer