Is all I've got

Nu har jag sett Humanoid City Live^^, Jag cyklade till Rocks imorse och var först i stan med att köpa den (vi har bara en skivbutik) och tydligen var det en hel del om hade reserverat den...
Men till själva DVDupplevelsen. Min syster har alltid sagt att en konsertDVD aldrig kan ge samma känsla som att vara där på riktigt. Jag har typ sagt att hon har fel. Iaf nästan fel. Eftersom de två tidigare konsertDVDerna (Schrei live och Zimmer 483 live in Europe) jag har i min ägo har varit så sjukt bra, samt att jag aldrig har varit på en konsert som jag senare har sett en DVDinspelning ifrån (jag ska få tag i och se Håkans spelning på PL förra året någon gång...). Det har jag inte fortfarande. Men nästan. För jag har varit på två konserter under en turne där alla konserter såg nästan exakt likadana ut. Och en av de här konserterna (som jag inte var på) har blivit liveDVD. Intruduktionen Noise var en stor, fet besvikelse. För i verkligheten var det så sjukt maffigt. Man börjar höra ekektiska ljud, skynket faller ner, visat ett stort ägg, en metallisk röst precenterar Tokio Hotel och Humanoid, introt på Noise börjar och man typ skriker mer eller mindre hysteriskt (och kramar sönder sin bästa vänns hand. Nästan). Här var skynket redan nere och lite sånt. Eller så var det bara jag som inte var lika nervös...
Men World behind my wall (nu kunde man höra rösten som prata), Alien, Phantomrider (varför var Humanoid och Phantomrider svartvita o_O) och In your shadow I can shine (OMG!♥) var bra. Sjukt bra. Det var ett par gåshudsmoment där^^,
Åter till min systers påstående. Hon har rätt. Nästan. Var du där så är det inte riktigt samma sak. Annars kan du skapa en illustion om hur det var, och det är nästan lika bra. Om inte bättre. Jag vet inte, för jag kommer typ inte ihåg nämvärt mycket ifrån de där timmarna. Men jag tycker ändå att man ska på konserten, för spänningen innan är obetalbar. Sen tycker jag att du ska köpa liveDVDn för att jämföra själv, ha den i din snygga samling och stötta ditt band^^,


Idag släpptes även live CDn (DVDn är orange) och flertalet låtar är ärligt bättre där...♥
Lyssna här!

0 kommentarer