Bill


Jag har gjort mitt första porträtt sen i höstas och det första jag är nöjd med på ca ett år. Det är sanslöst att jag inte har gjort något tidigare! Jag är framförallt väldigt stolt över att det är gjort i färg, med akvarellpennor. Jag har inte gjort ett riktigt porträtt i färg och framförallt inte ett i akvarell. Men jag är sjukt nöjd! Framförallt med skuggorna (checka näsan och läpparna!). Dock ser jag nu att ögonen är något skeva, för precis som vanligt blir den sida man gör först bäst. Vilket för mig är höger sida. Sen har jag lyckas dra i färgen lite, men det är smällar man får ta.
Bilden föreställer såklart Tokio Hotels sångare Bill. Orginalbilden som var typ den första som släpptes för ett år sen var något överretucherad (ex. saknas födelsemärket på hakan) och dreadsen var uppsatta i en knut i nacken, men jag pallade inte göra det komplicerat för mig. Och jag är sjukt nöjd! ^^,

1 kommentar
Miss Baam

Hej tjejen



för det första ursöt blogg !! :)



och sen... asså den där teckningen var gööööörbra gjord. Du är skitduktig - tycker att du ska fortsätta att teckna en massa.