Skolfotografering/Håkan

Idag var det skolfotografering. Ett alltid lika interssant fenomen. Tjejer som blockerar den enda spelglen på filicktoaltetten i evigheter, folk som knör ihop sig fyra pers på den lilla toan utanför aulan för att fixa det sista innan fotograferingen börjar, alla som ropar "Neeej! Jag var inte berädd!" när blixten blixtrat till för femtioelfte gången.
Jag själv fick sitta ner för första gången i mitt liv på ett skolkort. Jag har alltid fått sått längst bak i ena hörnet. Mestadels till vänster. Fatta vilken omställning! Och när jag sitter ner gör jag mig inte bäst enligt mig själv. Iaf när man ska ha mer än överkroppen. Mage som veckar sig och lår som flyter ut. Inget vacket om jag får säga mig själv. Sen kunde jag inte sträcka på mig ordentligt heller, för bakom mig stod klassens kortaste. Kul kul.
Och när man inte längre kan stå imot grupptrycket och man springer fram (som sitsta person i klassen) och tittar på kortet ser man att fotografen har valt kortet där jag ser jätteledsen ut och är helt ihopsäckad i min kroppsjhållning. Jag som altid har varit relatvit nöjd med mina skolkort tidigare! Och de personliga korten fick vi inte ta om. Så om jag vill ha personligt kort får jag ta det som togs för en månadsen, ofixad och aldelles rödflammig i ansiktet. Ett kort jag ändå kommer att få dras med i tre år på mitt Studentcard...

Men jag var iaf nöjd med det jag hade på mig. Samma kläder som jag hade på Håkan för dryga veckan sen. Och Håkan själv hade samma kläder som han hade på Peace and Love...
Långt linne/klänning (egen text)- Bik Bok
Långärmad Tshirt - Lindex
Skjorta - HM
Långkalsongen & Leggins (det är ju kall höst!) - okänt märke
På Håkan hade jag ett skosnöre i håret och idag hade jag mammas svartvita sjal med glitter i från KappAhl

Snygg kände jag mig iaf - handen framför ansiktet är för att man inte är så vacker efter en konsert...
0 kommentarer