Ljudet av ditt hjärta


Läste ut Ljudet av ditt hjärta, den tredje boken i twilight serien, igår för andra gången. Och nu när jag läste om kunde jag inte låta bli att samla på mig mina favoritcitat (precis som när jag läste om Så länge vi båda andas), som jag nu har skrivit in i darton, ink. sidnummer. Och här kommer de:

I ett annat hem hade det faktum att det var någon annan än jag som lagade mat inte nödvändigtvis varit orsak till panik. Sidan 8


Om vi kunde tappa din otur på flaska hade vi haft ett massförstörelsevapen. Sidan 31


Typiskt min mamma att glömma bort sin maniska rädsla för höjder, tills hon redan är fastspänd vid en fallskärm och instruktör. Sidan 43


Han ansträngde sig inte ens för att vara oartig mot Edward. Sidan 48


En kort sekund såg han ut som ... som en vampyr. Sidan 72


Jag kunde inte precis låta dig åka ensam. Med din otur skulle inte ens den svarta lådan i flygplanet ha klarat sig. Sidan 79


Emmet sa: "Jag är verkligen glad att Edward inte dödade dig. Allt är så mycket roligare när du är i närheten." Sidan 83


Översättning: Hitta inte på något dumt bara för att Edward är borta. Sidan 85


"Stampade du verkligen med foten alldeles nyss? Det trodde jag bara tjejer på teve gjorde." Sidan 106


Jag suckade. "Det här är ju löjligt. De kommer att bli så uttråkade att de själva blir tvungna att döda mig bara för att få något att göra." Sidan 180


"Om jag tänker på dig i natt, är det föra att jag drömmer en mardröm." Sidan 283


"Nästa gång du vill slå mig, använd ett basebollträd eller en kofot eller något. Okej?" Sidan 284


"Vad tänkte hon på, förresten? För att stänga dig ute menar jag?" Han spände blicken i mig. "Hon översatte nationalsången till arabiska", svarade han misstänksamt. "Och när hon var klar gick hon vidare till koreanskt teckenspråk." Sidan 302


Jacob sänkte långsamt armen. Det verkade förnuftigt, i alla fall om han var intresserad av att behålla den. Sidan 320


"Och det gav mig en ny idé."

"Som kommer att fungera", tillade Alice säkert.

"Smart", instämde Edward.

"Hur står du ut med det här?" muttrade Jacob till mig. Sidan 345


"Jag ljuger jämt och ständigt."

"Ja, men du ljuger så dåligt att det inte räknas. Ingen tror dig." Sidan 384


"Ja!" tjöt hon och applåderade.

"Det var inte ett ja!"

"Men det kommer att bli", kvittrade hon. Sidan 394


"Du har rätt. Fortsätt att vara överdrivet förstående. Det är antagligen värre." Sidan 449


Alice gjorde en grimas mot sin sanna kärlek. "Över beskyddande idiot." Sidan 478


"Jag tror inte att du behöver oroa dig så mycket för Jake. Någon som kan svära så entusiastiskt kommer definitivt att kunna återhämta sig." Sidan 490

0 kommentarer