090625

Jag gick upp klockan sex, efter ha snoozat en gång och fem timmars sömn. Jag tror att jag var ganska pepp på PL då. Fixar mig, äter frukost och får skjuts av mamma till pendeln. Och när jag sätter mig ner hör jag ett svagt "ratch". Mina enda byxor har spruckit i grenen. Jag låter det va och fortsätter min resa mot Göteborg, Hallsberg och tillsist Borlänge. Väl framme möter jag de jag ska spendera helgen med. Vi tar oss till scoutlokalen där vi ska bo. Det var det röda huset i området med de röda husen. Vi dumpar packningen bytte om, de flesta till korta jeansshorts och bikinitop, men jag nöjer mig med att byta ut de trasiga byxorna mot ett par shorts som jag skulle till att bo i de kommande dagarna. Vi gick hem till Ludde där hans föräldrar bjöd på grillad gris och potatissallad. Det var gott^^,

Vi tog oss till festivalområdet och jag och Sara löste ut våra band. Vi tittade på den pågående Blackyard babies konserten, eftersom vi inte kom in på DiLeva. Efteråt gick vi runt ibland gratistälten, fick tatueringar, gjorde olika övningar och samlade pins. Tillsist tröttnade vi och jag och Sara gick tillbaka mot lokalen. På vägen gick vi medvetet vilse. Vilket kändes lite i bena...


Fram åt elvatiden började vi dra oss tillbaka igen för att se Lykke Li. Vi hade en himla tur, för vi kom fram ca två sekunder för allt började^^, och då hade vi ändå hunnit se Volbeat en snabbis.

Lykke såg väldigt dramatisk ut i sin stora, svarta klädsel medans hon slog väldigt hårt/arg på en cymbal. Hon påminde om en ondtrollkarl när man stod längst bort.

Efter Lykke köpte jag och Sara en talrik med nuggets och strips innan vi passerade Utopia (stora scenen) och fick se en skymt av Mörtly Crüe. Kvällen avslutades med en promenda tillsammans med de andra tjejerna i gänget, ett samtal om MJs död och ett kvälsfika i köket innan vi kröp ner i våra sovsäckar framåt tvåtiden.


Lovisa skulle testa sina fördommar mot THfans (mig och Sara), vilket blev ganska fail eftersom mycket av det hon sa hade vi diskuterat bara en timme tidigare - så hon visste vad hon skulle säga.
 
Arvid och Ludde ville att folk skulle ha fördommar mot dem, men det fungerade inte riktigt det heller x'D
 
Min inspelning av Lykke Lis Little Bit

Min inspelning av Lykke Lis I'm good, I'm gone

Mörtley Crüe
0 kommentarer