Blött...

Andra gången på mindre ett dygn jag blir frivlilligt blöt. Dock bara en gång i en pöl kallad sjö.
Igår, när jag och mamma var & handlade på Willy:s började det spöregna & mullra. Regnet  vräkte ner & vi blev pisseblöta på ett par sekunder. Och jag bara njöt. Jag tkr sånt är underbart. Ingenting går upp imot ett varmt hällregn en sommareftermiddag. I bilen på väg hem slog jag vad om att Ulrika skulle stå ute i regnet. När vi kmr hem, vem står inte där då och kastar boll om inte Ulrika?
Vi två och Ulrikas kompis börjar hoppa i de varma, gråa vatten pölarna, springa runt i gräset och kastar en dyngvåt boll på varandra. Jag tror inte att jag har varit så glad/lycklig sen jag kom hem ifrån konfan. När vi bestämde oss för att gå in tittade vi ner på våra fötter och kom fram till att de borde sjöljas först. Vattnet var kalt som en chock, och vad skulle jag göra om min kära lillasyster inte knäckte ideén om att man kunde spruta ner sin kära storasyster med kallvatten?
Hon dränker mig helt enkelt i det svinkalla vattnet. Inte ngt vidare skönt.

Under går kvällen satte jag mig framför datorn för att läsa Hannas FF Du Är Allt Del 4. Den är grymt otroligt jättebra. Hon har skämt bort mig med bra FF. Alla borde läsa den!

Idag (eller ska man säga eftermiddag?) åkte vi till Barnsjön i Lindome och badade. Det var evigheter sen jag var där. Säkert två, tre år. Vi har badat i "vår" sjö de senaste åren. Det var varmt i vattnet. Ifs kan det bero på att de senaste gångerna jag har badat har det varit i djupa, stora, kalla sjöar.
Jag badade inte överdriver mkt. Gjorde en simmtur på en kvart & tvättade även håret. I övrigt läste jag ett par kapittel i Liftarens Guide till Galaxen. En mkt intressant bok med ovanliga frågeställningar som man bör läsa om man ska kunna umgås ngt vidare med killarna i min kompis krets.

Kram Helén

Ulrika med vattenslangen
0 kommentarer