Skolstart

Hejsan Hejsan!

Var på hajk i helgen, därför har jag inte skrivit på ett par dagar. Jag orkar inte berätta här. Kolla min bdb (easyblue) ist.

Idag började vi skolan. Imorse gick jag upp kl 6 för att mamma skulle klippa mig. Hon han ite göra det igår för fåren skulle avmaskas. Blev bra. Frågan är bara hur länge det håller. Bilder kmr så fort jag hittar kamerasladden.
Jag & Ulrika kmr till skolan vid 7,50 (som vanligt) men kmr inte in i byggnaden. Vi ska ha "invigning" kl 8,15 vid flaggstången. Vi tar en snabb tur till sködevägen där nga av Ulrikas kompisar bor, tar förlje med dem tillbaka till skolan. 8,15, vid flaggstången håller rektorn tal & vi sjunger nationalsången.
De har ändrat ordningen på klassrummen. Förut gick 7:orna & 9:orna i de mörka, trånga klassrummen & 6:orna & 8:orna i de stora, luftiga. Nu har de bytt. vilket är förståligt för nu är vi 26 elever i vår klass. Det börja en ny tjej i vår klass, Karin. Vi hamnade bervid varandra i klassrummet.  Hon är schysst.

De vanliga letionerna drog igån redan kl 10,15. med SO, det var bra. Samma upplägg som tidigare år. Liten mjukstart, vi kmr bra överränns med Ingela. Hon är riktigt bra tkr jag. Ganska direkt efter var det matte. Fick matteböckerna, hade en genomgång, sen var det bara att börja räkna. Man var direkt tillbaka i de gamla banorna med stökiga mattelektioner (vilket alla mattelektioner överhuvudtaget är sen man var liten), men jag fick ändå gjort det man skulle. Engelskan kan bli ok. Jag är bra lite orolig för att vi ska ha två engelska läxor i veckan + att läsa en engelska bok hemma på 10 veckor. Engelskan kmr bli tuff.
Därefter slutade jag. Gick hem ist för att vänta en timme på taxin.

Överhuvudtaget kan jag nog få ett bra schema om jag byter NOgrupp. Sen vet jag ju inte hur smart det var att lägga hemkunskap/teknink & slöjd på de sista timmarna, strax före 16 på tisdagar & torsdagar. Men överlever, det gör jag. Iaf schema mässigt.

Kramar Helén
1 kommentar
Angelica

spännande med hajk det har jag då aldrig gjort : D